Home / blog / To coś…

To coś…

to cosWydaje się że jak chodzimy na rozmowy kwalifikacyjne i jesteśmy przygotowani pod względem merytorycznym to powinniśmy bez problemu dostać pracę. No bo jak można nie dostać pracy kiedy nasze CV prezentuje niepodważalną wiedzę, doświadczenie, umiejętności zawodowe.
Okazuje się że można… nie dostać wyczekiwanej posady. Byliśmy blisko osiągnięcia celu ale „to coś” przeszkodziło nam. Tylko czym jest „TO COŚ” ?

Może chodzić o zasób tzw. umiejętności „miękkich”, czyli nasze postawy, zachowania w społeczeństwie. Ale też zarządzanie własną osobą, swoją wiedzą, doświadczeniem. Przykładem umiejętności miękkich są: komunikatywność, dobra organizacja pracy własnej, odporność na stres.
Można by zbagatelizować temat kompetencji miękkich.Wyobraźmy sobie jednak, jak funkcjonuje w pracy osoba, która ma problem z komunikatywnością. Jak taka osoba nawiązuje kontakt z współpracownikami lub z klientami. Jak ma utrzymać z nimi dobrą relację. Może zrodzić się z tego problem i to dość poważny.
Dlatego nie warto odpuszczać, a kompetencje miękkie są czymś co można w sobie odnaleźć i wytrenować.
Na początek warto zacząć od analizy własnych kompetencji, żeby wiedzieć czym możemy się pochwalić a nad czym popracować.

Niektóre kompetencje które mogą być ważne dla pracodawcy.

KOMUNIKATYWNOŚĆ w pracy. Nie ma profesji gdzie nie musielibyśmy się komunikować. Jest to kluczowa kompetencja której warto się przyjrzeć i zweryfikować. Choćby z tego powodu że każdy potrafi mówić i nawet każdy wpisuje komunikatywność w swoje CV, ale na rozmowie okazuje się że „ani me ani be”, kandydat nie mówi pełnymi zdaniami, używa równoważników zdań i nie wiele ma do powiedzenia na jakikolwiek temat.

MOTYWACJA do pracy. Prawie na każdej rozmowie pada pytanie „dlaczego Pan/Pani chce pracować w naszej firmie” albo „Dlaczego w tym zawodzie? ” Rekruterzy zadając to pytanie badają Twoją motywację do pracy, co Tobą kieruje. Wiadomo że chodzi o pieniądze. Ale dla nich rekruterów ważne jest to czy chcesz podjąć pracę bo musisz gdzieś pracować czy po prostu chcesz nabierać doświadczenia w tym konkretnym zawodzie i się rozwijać. Motywacja jest motorem napędowym do działania. W zależności od stopnia Twojej motywacji możesz osiągać sukcesy albo porażki.

INCJATYWA pracownika. Jeżeli pracownik jest osobą angażującą się w to co robi to oczywistym jest że jego praca będzie zdecydowanie efektywniejsza niż kogoś kto przychodzi na osiem godzin „zrobić swoje”, nie interesuje się sprawami firmy i wychodzi. Zaangażowani pracownicy zazwyczaj interesują się sprawami firmy i współpracowników. Bardziej się starają i naprawiają swoje błędy.

GŁÓD WIEDZY to atut przyszłego pracownika. Pracodawca z pewnością doceni chęć rozwoju u pracownika jeżeli ten faktycznie chce się rozwijać, a później nowo nabyte umiejętności wykorzystać w pracy. Z chęcią rozwoju wiąże się też umiejętność uczenia się nowych rzeczy. Im człowiek straszy tym trudniej się przełamać. Ale jeśli się przełamiesz to pokazujesz wszystkim że się rozwijasz i nie boisz się nowych wyzwań.

Warto wziąć pod rozwagę te kilka rad. Życzymy powodzenia w rekrutacjach!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Top